Bloggvänner

måndag 16 augusti 2010

Så vände sommaren

Över en natt hände det.Luften är inte längre het och fuktig, utan hög och klar, med en lyster i himlens blåfärg som inte setts sen... i höstas! Bara 2 grader varmt klockan 4 på morgonen, men vackert, bitterljuvt vackert.
Mjölkörten släpper sina frön i den klara luften, och sveper in allt som kommer i dess väg i ett ulltäcke. Kanske värmer det lite. Jag sveper in min trädgård i fiberduk,
i fåfängt försök att spara sommarens färgring några dagar till. För jag vet att prognosen säger regn inom 2 dygn, så är det alltid med den retliga höstfrosten....
Trädgården fylls av gastar och brudslöjor. I morgon ser vi om det hjälpte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa