Bloggvänner

fredag 28 oktober 2011

Sången om Våren!

 En riktigt grå, blöt och murrig oktoberdag! Tog mig ut för att städa undan lite grejor som borde bort innan snön kommer. Vände ned ännu en hink härligt stinkande Bokashi i växthusets odlingsbädd. Där ska den få vitalisera och ge ny energi till trött jord. Efter bara en lite stund är lukten bortvädrad och jordmakeriet på gång. tycker det fungerar jättebra och ser det som ett mycket miljövänligt sätt att ta tillvara matavfall och rester. Jag tackar Annika med bloggen "Naturliga ting", för tipset om bokashi.

Mera rost! Armeringsnätsskärmar i trädgårdslandet. Dekorerade med järnband och rostiga grejor jag hittat på vägkanten. Det lutar lite betänkligt, måste nog stötta upp dem till våren. Tror det blir svartkålssoppa till lunch, den står fortfarande ståndaktig och mörkgrön trots flera nätter med frost.

Min snygga slangvinda kommer från en Pontiac LeMans årsmodell -65, fast slangen ligger på marken i alla fall...
Mitt i allt klafsande runt i halkigt gräs och blöta löv hör jag en förunderlig melodi; på tv-antennen sitter en stare! Och för full hals sjunger han Sången om Våren, så vackert att jag får en liten klump i halsen...Ja, längtar till våren gör vi, både han och jag, och jag misstänker det finns fler;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa