Bloggvänner

måndag 17 september 2012

Bjurö Klubb

"Jag var ute på Bjurö klubb och jag tittade på stranden.Och vågorna krålade och jag vada in i natten.
O ja, jag var en vinnare runt vattnet. O ja, jag var en vinnare..."

Grundskatan

I underbart luftigt höstväder for vi till Bjurö Klubb, Mannen och jag. Konstigt nog blev kameran hemma, men telefonen har ju kamera;-)
När Mannen packar fikaväskan tar han inte med några löjliga plastmuggar, nä rejäla keramikmuggar ska det va!

På väg hem passerades ett utkiksberg som måste bestigas. Under nerfärden träffade vi på 4 söta huggormar på en yta av 2 kvadratmeter! Det var dom vi SÅG, sen fanns det säkert fler som lurade i mossan....på hugget;-)


Detta är inte en produktplacering, utan en storleksjämförelse. De känns inte så skräckinjagande, småormarna. Var mest rädd att trampa på och göra illa någon av dem. De hade sökt sig till en stenig sluttning som säkert fungerar som övervintringslokal för huggormarna. De hade säkert större kompisar i närheten...
Lyssna gärna på Bjurö Klubb med Laleh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa