Bloggvänner

måndag 23 maj 2011

Myller i marken!

Fjolåret gör sig påminnt! 
Den rödbladiga trädgårdsmållan har efterlämnat en hel färgstark armé av fröbarn! Det gör inget då de är så lätta att rensa bort. Det är också lätt att spara några plantor med av de med de rödaste bladen. Så läckert att plantera där eftermiddagssolen kan lysa genom bladen och färga dem ännu mer i rött och purpur!
Morgonsolen har väckt upp en hel armé små röda hattifnattar! 

Pärlhyacinten verkar lite rött efter att ha stått i givakt hela natten. Jag gillar verkligen pärlhyacinter som sträcker upp sig likt små soldater i gräset. Minns första gången jag såg den som barn (det fanns inga hemma i vår egen trädgård), hur jag förundrades över de rara bulliga småklockorna och den söta doften.
Kungsängsliljans diskreta rutor syns bäst när solen genomlyser den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa