Bloggvänner

onsdag 28 mars 2012

Julrosor!

Härliga vårliga morgonljud: bofinkens sång, skogsduvan som hoar i talldungen, talgoxars plingande, pilfinkarnas käbbel och smältvattnets porlande. Löftesrika ljud en tidig morgon! 
Och nästan läge för ett Vårskrik när jag ser att julrosen tinat fram ur drivan, och laddat med massor av knoppar!!! Så här tidigt har den aldrig varit framme, ej heller så full av knopp! Men i övrigt är det rätt mycket snö kvar.
Jo, kampen om Skatans hyreskontrakt rullar vidare...Just nu leder jag med en poäng, men det är en envis rackare!

Yippie! Julrosen är framme!! Bilden är urkass, men knopparna är många;-)

Bakom katten, bredvid den stora knipholken i syrenbuskarna, växer julrosen och  snödropparna. Men i övrigt härskar snön fortfarande.

Ludde spanar efter våren som sägs vara på väg...snödrivan kan ju vara bra som utkiksplats. Men när jag ska ta mig ut till växthuset påminner det om när Hannibal passerade alperna...jo, jag menar med elefanter och allt! Man är ju inte så smidig balanserande i lårdjup snö med storstövlar fulla av..just det, snö...Hannibals elefant på väg...


Jag hälsar Trädgårdsliv i Norr och Nettan välkomna till min blogg! Kul att Ni vill följa med;-)

2 kommentarer:

  1. Då har du full vår! Så fint med julrosorna som är på väg. Jag tycker att det svenska namnet är så missvisande... Då är danskans påskklockor mycket bättre...

    Haha, Hannibal... hoppas att alptopparna smälter fort!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påskklockor känns bättre, men mina julrosor brukar stå i full blom en bit in i juni! Så det vete 17 vad som är bästa namnet;-)

      Radera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa