Bloggvänner

torsdag 3 november 2011

Blooming Friday - It's a trap!

Mitt första försök att vara med i "Blommig fredag". Veckans tema är "Det är en fälla".

Här är några varianter på en typ av fälla som ofta syns på senhösten. Vill ni se hur andra tolkat temat, så titta in hos Roses and stuff.


Daggen skimrar i spindelnätet - och avslöjar fällan!

Förankrad i dagliljans knoppar. Flugan behöver bara ta några obetänksamma steg åt fel håll så är det kört.

Som ett mikrokosmos svävar spindelväven mellan vissnande blad. 

Fällans okrönta drottning: stor, vacker och livsfarlig (om man är en fluga i alla fall)

15 kommentarer:

  1. Många spindelbilder blir det nog idag i Blooming Friday. Dina är ovanligt fina, häftig spindel på sista bilden!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Härligt Åsa att du också kommer med i blommig fredag:) Underbara spindelnät och spindeln är såå vacker .
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt vackra bilder på spindelnäten. Och spindeln är ett konstverk i sig. Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på näten...spindeln är ju vacker den också på sitt lilla vis..men ändå inte...isch!
    trevlig helg/Mia

    SvaraRadera
  5. Riktigt häftiga fällbilder och vilken stor spindel. Den tillhör inte mina favoritdjur.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ååååå vilka fina bilder.....jag ryser när jag ser dem, av olika anledningar :)))
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Vackra spindelvävar!

    /Anette

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Spindeln har en fiffig fälla, så skör och stark på samma gång. Väldigt vackert också, som du fångat det på dina bilder.

    SvaraRadera
  9. Jag har alltid fascinerats av spindlar, tycker de är så vackra! (jo, jag är nog rätt udda;-) Spindelväv kan vara magiskt vackert en daggskimrande morgon. Men också oerhört irriterande en varm bärplockardag i skogen då man får trådarna i ansiktet och munnen när man passerar mellan träden!

    SvaraRadera
  10. Jätte bra tolkat och vackra foton.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så vacker spindel! Finns det verkligen såna här hos oss. Det är tur man inte är en fluga :)

    SvaraRadera
  12. Himmel! Vilken vacker bild på spindeln!!! Jag gillar inte spindlar, men på avstånd och i närbild är de ju fantastiska:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  13. Välkommen till Blommig fredag! Spindlar måste man beundra, tycker jag, även om de inte tillhör favoriterna.
    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa