Bloggvänner

torsdag 24 maj 2012

Mycket och lite, på samma gång

NU händer det mycket, både i trädgården, naturen och i livet. Men här på bloggen händer ju inte mycket, beroende på just det jag nyss beskrev!! Så är ju livet oftast, det som sker, sker klumpvis. Det kanske är bättre det än en jämn smet...
Ommålning av huset, tack och lov bara södergaveln! Det är ju SÅ tråkigt! Extra tråkigt för alla fina narcisser som trängs där inunder ställningen. Skyndade mig att "skörda" och ta buketter till jobbet på äldreboendet. Tänkte blommorna skulle få känna sig lite uppskattade i alla fall, inte bara nertrampade och nersölade med färg. Ska ge dem lite extra benmjöl som tröst senare...











Äntligen, Rip van Winkle!!Den söta lilla narcissen uppkallad efter mannen, som enligt legenden, sov i 20 år. Ett mycket passande namn då jag satte lökarna för minst 5 år sen, och först nu får se EN rufsig, nymornad Rip. Snacka om att försova sig;-)

















HÄR händer det mycket! Julrosen 'Blue Lady' blommar som vore den tokut! Räknade till ca 60 knoppar och blommor! I like that!
Även den gröna julrosen blommar fint. Inte lika mycket, men läcker den med. Även bladverket är ljusgrönt och lyser bland rabattens fjolårsris.













Till sist, ljuvliga backsippan i knopp. Silkesmjuk likt en liten kattunge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa