Bloggvänner

tisdag 29 maj 2012

Pärlor

 Varit i ljuvlig sommarvärme ner till Örnsköldsvik och hälsat på min mamma. Extra trevligt att det var trädgårdsmässa på torget under lördagen med flera olika trädgårdsföreningar som hade plantförsäljning. Jag kom hem med två nya vitsippor: 'Robinsoniana' och 'Blue Eyes'. Skoj!

På sin altan hade mammas sambo denna ursöta lilla pärluggla! Snacka om att vara näpen! Den hade troligen kraschat mot ett fönster och fått en hjärnskakning och skadat en vinge. Nu var den på bättringsvägen, och vi hoppas alla att det går väl för den lille krabaten. (Jo, min mammas sambo har stor erfarenhet av vård och rehabilitering av skadade rovfåglar, så det har bott ett och annat på hans altan genom åren...denna är bland de sötaste:)

En annan pärla hittade jag på en vägg inne i Ö-vik. All grafitti är inte klotter, ibland är det poesi. Gillar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa