Bloggvänner

söndag 13 maj 2012

Var dags ängel

Jag och "änglaväskan" gick på kalas igår! Jag som gäst, och väskan som present.
Min arbetskamrat M, som fyllde år, är en riktig, äkta vardagsängel. Jag hoppas väskan blir till både nytta och glädje. Kram till dig, M!

Den är sydd av en panelgardin, fyndad på second-handbutik;-)
Modellen har jag "hitte på" själv, är riktigt nöjd med den.
Vardagsänglar finns överallt. De flyger på tysta vingar, och man ser dem kanske inte alltid.  Men ibland kan man se att de har glömt sina tofflor, lite här och där....


Insidan är fodrad med ett härligt orange blomtryck och det finns naturligtvis en ficka;-)
Applicerade hjärtan hela vägen runt infodringen. 













Angel bag I made for my friend M as a birthday present. It´s made from a curtain fabric I found at a second hand market. 

3 kommentarer:

  1. Hej
    Vilka jättefina saker du gör!
    Hälsningar kusin Karin

    SvaraRadera
  2. Jag har ju fått se den i verkligheten och den är fantstisk! Tänk på att du också är en riktig vardagsängel!

    SvaraRadera
  3. Men oh JA den är ju såå fin :D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa