Bloggvänner

fredag 2 december 2011

Blommig Fredag - Månbelyst


Det är inte så många blommor hos mig denna fredag heller, möjligen att isrosorna slagit ut...Bilderna är inte tagna i år utan julen 2002, jag hoppas det inte blir så här kallt denna jul.
Andra, förhoppningsvis varmare, månbelysta ting finns hos Roses and Stuff.

En blek måne lyser ner på en värld glaserad med havsis. Det är  26 grader  kallt, och jag undrar vad allt månen sett från sitt perspektiv genom åren...

06,30, många timmar tills solen går upp. - 26 grader, solens uppgång lär inte göra någon som helst skillnad på temperaturen. Till och med månen verkar ha frusit ihop till en liten skärva mellan de nakna träden.

Juldagsmorgon, klockan är inte 7 ännu. Ensam ute i kylan, - 28 denna morgon.  Snön knarrar under skorna, andedräkten står som en rök omkring mig och jag får rimfrost i ögonfransarna och luggen.  Tänker lite på småfåglar och andra djur som fått uthärda ännu en kall och hård natt...
Där, på andra sidan trädranden, ligger min familj och sover gott ännu i sina varma sängar.  Bäst att gå hem och väcka dem med lite julgröt och skinkmackor, och stoppa in lite mera ved i pannan. Mmm, och ta på sig ett par torra, varma ullstrumpor som legat på värmning  på pannan. Det är Lycka, det!

10 kommentarer:

  1. ja usch får vi hoppas att denna vinter blir varm!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Åh, vad jag hoppas att vi får snö snart!

    /Mia

    SvaraRadera
  3. brr, vad kallt det ser ut. Plötsligt känns inte den här varma vintern så dum... Men bilderna var vackra!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Oj, det var kalla bilder! Men vackra! Älskar den där nyansen på himlen precis vid gryningen.

    SvaraRadera
  5. Huu så kallt men oj så vackert.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Huvva så kallt, jag hoppas att det dröjer ett bra tag till.

    Underbart fina bilder.

    Ha en fin advent
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Vackra men iskalla bilder:)
    Ha en fin helg!
    Margot

    SvaraRadera
  8. Det där känner jag igen, minns när det var -34 en nyårsafton och det smällde i träden. Ja då är man inte ute långa stunder. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blogg du har! Gillar dina härliga bilder. Ha en bra Advents helg!

    SvaraRadera
  10. Så fint du skriver - och vilka vackra bilder!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa