Bloggvänner

tisdag 13 december 2011

En snabbvinter!

I helgen kom snön! I stora lass! Vitt och vackert blev det. Måndag morgon med -20, jo det känns som riktig vinter, till slut. 
Måndag kväll, plusgrader och rejält regnande, vet inte längre VAD det känns som...
Fåglarna reagerade direkt på snön och krävde: Mer Mat NU!

Det "fula trädet" är min vackra stora fina pärlhagtorn, som i somras måste ha drabbats av depression!!! Grenar föll till höger och vänster, pga blåst och ibland bara för att det regnade. Kvar blev detta lilla! (Talgoxarna såg mycket snopna ut när jag började mata dem i höstas: Va, ska vi sitta och TRÄNGAS???)

Jag har förstärkt grenarnas hjärtform med ett litet mässingshjärta med ett prisma. Prismat glittrar och sänder solkatter ända in i köket ibland. Tänkte att det minsta jag kunde göra var att ge ett hjärta till nån som verkar behöva omtanke och kärlek.  Om än bara ett träd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa