Bloggvänner

torsdag 1 december 2011

Angående trafikledningssituationen i Kaos, eller Nyttan med november

Just nu är poängen för uppnådd Adventsmysnivå rent av negativ! 
Jag tillhör dem som totalt tappar greppet om livslusten på hösten, i oktober-november. Så har det varit i många år, men jag vet ju om problemet. Det är lika gruvsamt i slutet på varje sommar, för jag vet ju åt vilket håll det barkar...
Men i år har jag helt tagit udden av deppen!! Först med ett kreativt utbrott tillsammans med symaskinen, och så nu detta: omorganisationen  i Kaos. För annat kan man inte kalla hemmet just nu, Kaos.
Föst en ommålning, tapetsering och omslipning av golv i vardagsrum (dvs allt därinne måste evakueras in i andra rum), sen en flytt av sovrum (tre rum ska byta plats med varandra + att vardagsrumsprylarna inte hunnit landa än), ett hobbyrum ska skapas i ett av rummen (dvs prylar som bott på olika ställen i hemmet ska hitta in i det nya rummet), en tråkig köpmansdisk håller på att målas om (blir himla bra!). Gissa om en bokhylla är kul att flytta runt (vi har många böcker och alla är dammiga). Att vara trafikledare i kaosomorganisation kräver lite planering och många bollar (möbler, lådor...) i luften samtidigt. 
Dessutom jobbar jag nästan heltid denna månad, och så påstår folk att det snart är jul och städar, bakar o handlar julklappar!! Va?! Dumt att dra igång ett sånt här projekt nu??? Men vadå, nåt ska man väl ha november till också...det är ju annars en månad som inte borde få finnas!

Jaja, det är ju helt självvalt, både flyttkaoset och julstöket... 
I alla fall har jag då inte tid att vara deprimerad:-)Och jag räknar med att kanske innan Lucia ha lokaliserat lådan med adventsstjärnan och ljusstaken. Myset är på ingående! Och katterna som just nu känner sig lite hemlösa kan åter få lugn och ro i soffhörnet.

Nä, det blir inga bilder från Kaos...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa