Bloggvänner

måndag 9 januari 2012

Stäppsalvia, Salvia nemorosa 'Caradonna'

Jag satte en stäppsalvia 'Caradonna' som sällskap till mina rosa rosor, och bland liljorna. Det blev ett fint komplement. Salvian blommar länge, länge. Men jag upptäckte att jag nog tycker den är allra vackrast i det närmaste utblommad, med de långa blomstänglarna genomlysta av den glödande eftermiddagssolen. Klicka gärna upp bilden och njut av kvällssolen.
Stäppsalvia, Salvia nemorosa 'Caradonna' blir ca 50-60 cm hög. Den står i full sol mycket torrt, och verkar trivas bra. 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa