Bloggvänner

söndag 15 januari 2012

Spagettipumpa

Jag satte 3 plantor spagettipumpa i somras. De växte kvickt ut till rejäla lianer och gav gott om frukt. När det blev skördedags stod jag där med 11 spagettipumpor jag inte visste vad göra med. Lade skörden i garaget för förvaring så länge....Otroligt vilken lagringsförmåga ordentligt mognade pumpor har! 





















Idag blev det så dags för avsmakning. Dagens middag blev spagettipumpa med chilistark gräddig, köttfärsröra, lite oliver och ett glas rött. Har definitivt ätit sämre mat, på definitivt flådigare restauranger;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa